20. 8. 2016

Voňavý tip: O.w.N. candles (vosky) + pár slov o Yankee

Zjistila jsem, že každý normální člověk si za reklamu zjevně nechává platit – jen já ji neustále dělám zadarmo. A protože jen produktům, co si to zaslouží, tak mi to ani nevadí :)

O.w.n. svíčky jsem objevila naprostou náhodou; dokonce takovou, že si ji ani nepamatuju :) ...beztak za to můžou diskuze na vinted. Hned mě zaujaly neobvyklé vůně, tvar růžiček i to, že v balení jsou celkem 4 vosky. A ráda bych napsala, že i vlastnosti a původ, ale o tom jsem se dozvěděla zhruba tak teď. Aspoň poučím vás:



Vosky i svíčky pocházejí z rodinné firmy ze Slovinska. Dají se označit za nesyntetické, protože jsou vyrobeny z palmového oleje z obnovitelných zdrojů, majitelé firmy jsou členy sdružení RSPO. Garantují nezávadnost vůní, které se obejdou bez ftalátů, parabenů, rozpouštědel, karcinogenů... Knoty jsou bavlněné, svíčky ručně vyráběné, firma netestuje na zvířatech. A samozřejmě jsou bezlepkové a bezlaktózové... (Pardon za ironii, ale v dnešní době ten „eko seznam“ působí úsměvně až nesplnitelně :)

Samozřejmě nezaručím, že je tohle všechno pravda; podělím se alespoň o to, co mám ověřené na vlastní nos, tedy moje zkušenosti. Vůně jsou sladké, příjemné a něžné – chvilku jim trvá, než se rozvoní, a i „náběh“ vůně je poměrně pomalý. Na pořádné aroma si počkáte klidně až polovinu jedné čajové svíčky.

Čím mě ale rozhodně zaujaly: výdrží. Jednu růžičku silně cítím po celou dobu hoření ne jedné, ale rovnou dvou čajových svíček, čímž se řadí mezi moje absolutní favority.

Co se týče věrnosti vůní jejich označením, na zkoušku jsem si kupovala jen ty dvě na fotografiích výše a žádnou jinou jsem ještě vyzkoušet nestihla. Marcipán i whisky s karamelem jsou sladší a svému názvu odpovídají. Možná ne stoprocentně – whisky s karamelem bych si dovedla představit i silnější a ostřejší – ale poměrně dobře. V překladu: pokud si koupíte „kořeněné jablíčko“, dostanete vůni pečeného jablka s kořením a cukrem.

Cena za 4×8 g je 60 – 120 Kč.

Co se Yankee (a šílenství kolem Yankee) týče, musím se přiznat, že jsem stále nepodlehla – a proto se tak moc snažím najít si něco, co bude tak dokonalé, jak je údajně Yankee. Což o to, vůně jsou nádherné. Ty kombinace, ty možnosti! A jak voní v obalu, v sáčku, krabičce...

Jen nad tou svíčkou nějak nevoní. Pokud hodím čtvrt vosku / půl vosku / celý vosk do aromalampy, v drtivé většině případů neucítím nic, nebo ucítím vůni jen v těsné blízkosti aromalampy. Celý byt, jak to jenký podle tvrzení umí, mi provoněla z těch zkoušených vůní jedna jediná a to na čtvrt hodiny. Celkově všechny voní málo, krátce, slabě...

Navíc je tam proti OwNům o 2 g méně (za stejnou cenu) a skladování a dávkování není tak komfortní.

Můj verdikt je jasný: budu pokračovat se zkoumáním OwN a nových značek a hledáním YC vůně, která by mi sedla. Bílé nesnesu, většinu ovocných taky ne, a ty kořeněné (většinou světle žluté/béžové a červené), které mi samy o sobě tak voní, mě v akci nepřesvědčily. 

8 komentářů:

  1. Já mám Yankee Candle moc ráda a nejraději mám vůni Clean Cotton :)

    Monča / KOSMETIKA PŘÍRODNĚ /


    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem O.w.N. candles ve vůni růží a jsou fajn :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já si kupuji vosky od Yankee Candle a musím říct, že mě voní krásně. Rozvoní se asi za pět minut po zapálení svíčky a většina z těch co jsem měla mi krásně provoněla celý pokoj, některé dokonce voněly až na chodbu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak vůně marcipánu mě zaujala, miluji marcipán :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  5. Já hlavně naplno podlehla Yankee Candle, zatím jsem nenašla lepší alternativu, ale to samozřejmě neznamená, že neexistuje, naopak chci prozkoumávat i jiné značky a teď jsi mi právě dala žhavý tip, díky:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem Yankee Candle ještě nikdy nevyzkoušela, vůbec mě to ani neláká. Ale růžičky mě zaujaly moc :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Já teda miluji YC a OwN jsem zatím nevyzkoušela, ale už jsem na ně párkrát natrefila. Příště jim budu věnovat rozhodně větší pozornost :)
    http://spice-of-life.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Yankee Candle zbožňuji.. Akorát si pravidelně kupuji pouze vosky nebo votivky.. Malou skleněnou svíčku mám pouze jednu :) Yankee Candle je pro mě závislost!

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat